آدرس مطب دکتر نصر اصفهانی در اصفهان تلفن مطب دکتر عباسعلی نصر اصفهانی

ادامه درمان فتق

فتق نافی: به دلیل نقص مادر زادی جدار شکم در ناحیه ناف ایجاد می شود. ممکن است از ابتدا قطر سوراخ فتق زیاد باشد که لازم است هرچه زودتر جراحی شود. در غیر اینصورت تا سن 4 تا 5 سالگی کودک تحت ئظر می ماند و اگر بهبود نیافت، جراحی می شود. ممکن است ابتدا کوچک و نامشخص باشد ولی در سنین بالاتر در اثر فشار بالای شکم مثلا بارداری یا چاقی، بزرگتر شود که بر حسب شرایط ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

فتق اپیگاستر: این نوع فتق نیز نقص دیواره شکم در خط وسط و بالای ناف است و بصورت برجستگی زیر پوست حس می شود و در صورت علامت دار بودن باید جراحی شود.

درمورد فتق نافی و اپیگاستر نیز برحسب اندازه فتق و شرایط دیگر ممکن است جراح برای کاهش عود بیماری از مش استفاده کند.

فتق برشی: بر خلاف فتق های دیگر این فتق اکتسابی است و به دنبال جراحی های شکم ایجاد می شود. هرچند آمار کلی بروز این فتق در منابع علمی حدود 20% جراحی های شکم است و کلا شایع است ولی بعضی شرایط باعث افزایش شانس بروز آن می شوند مانند چاقی، مصرف سیگار، دیابت، سوء تغذیه و ..

درمان:

عوارض جراحی فتق: مانند هر درمان دیگری عمل جراحی فتق نیز می تواند توام با عوارضی باشد. بعضی آنها مشترک بین همه جراحی ها است مثل عوارض بیهوشی، خونریزی یا عفونت زخم. بعضی دیگر اختصاص به عمل فتق دارد مانند عود، آسیب احشای شکمی در درمان لاپاراسکوپی، آسیب عروق بیضه و مجرای اسپرم در عمل فتق اینگوینال مردان یا دردهای مزمن به دلیل تحریک اعصاب حسی موضع با مش یا بخیه. عوارض مهم و منجر به مرگ و میر بسیار نادر هستند.


آدرس : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، جنب قنادی بابک
تلفن : 32225166

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی عمومی را در بخش مقالات بخوانید

درمان بیماری پایلونیدالدرمان بیماری پایلونیدال

...

تاریخ انتشار : 1402-12-12

بیماری پایلونیدال (آشیانه مو)بیماری پایلونیدال (آشیانه مو)

...

تاریخ انتشار : 1402-10-16

عوارض سنگ صفرا -2عوارض سنگ صفرا -2

...

تاریخ انتشار : 1402-08-15