دکتر عباسعلی نصر اصفهانی

متخصص جراحی و لاپاروسکوپی

درمان جراحی پانکراتیت مزمن

درمان جراحی پانکراتیت مزمن: اسفنکتروپلاستی: در بیمارانی که بعلت فیبروز و تنگی این ناحیه که می تواند بعلت فیبروز ناشی از پانکراتیت یا عبور سنگ صفرا باشد، دچار افزایش فشار مجرا می باشند این عمل کمک فراوانی میکند. هرچند به روش آندوسکوپیک نیز پاپیلوتومی انجام می شود ولی اسفنکتروتومی جراحی خیلی مؤثر تر می باشد. درناژ: بسته به میزان فشار مجرا و اینکه چقدر انسداد وتنگی برای بیمار مشکل ایجاد کرده است اقدامات مربوط به درناژ مؤثرند. آناستوموز پانکراتیکوژژنوستومی Roux- en – Y به روش Peustow بخصوص در مواردی که قطر مجرا بیش از 6 میلیمتر باشد در 75-85% بیماران برای چند سال درد را تسکین میدهد. رزکسیون: رزکسیون 40_80% دیستال پانکراس یا 90% دیستال پانکراس هرددو انجام می شود که عمل دوم قاطع تر و مؤثرتر ولی با عوارض بیشتر هم هست. هرچه میزان رزکسیون بیشتر باشد تاثیر بیشتر ولی عوارض مثل دیابت و عوارض خود جراحی هم بیشتر می شوند. عمل ویپل (رزکسیون سر پانکراس و دئودنوم ) و رزکسیون سر پانکراس با حفظ دئودنوم، هم بعنوان رزکسیون نسج بیمار و هم درناژ عمل می کنند.
آدرس مطب : اصفهان خیابان آمادگاه جنب قنادی بابک

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات پزشکیمطالب و مقالاتصفحه اصلیمطالب صنفی اجتماعیپیامهای کاربرانسایتهای دیگربرنامه هفتگیتحلیلی بر تعرفه های درما